Капітальний ремонт Хрещатика. Що зміниться, а що залишиться?

14 вересня на сторінці Департаменту транспортної інфраструктури КМДА у Facebook опублікували зображення проєкту капітального ремонту вулиці Хрещатик, які активісти та експерти називають попередніми.

Велоінфрастуктура

«У перших версіях пропонувалось зробити дві двосторонні велодоріжки (розміщені з обох боків вулиці). Документ змінено після серії обговорень з велоспільнотою. У робочій версії залишено 1 двосторонню велодоріжку і 2 односторонні велосмуги», – зазначають в Департаменті транспортної інфраструктури КМДА. 

Влад Самойленко, голова ГО «Урбан крю», розповідає, що велосмуги на проїжджій частині шириною в 1,5 метра та розділювальні смуги (додатковий буфер між автомобілями і велосипедистами) дійсно були вимогою велоспільноти. 

Компромісу вдалося досягти і стосовно велопереїздів. «Вони мають певні нормативні труднощі в трактуванні «Київавтодору», тому тут домовилися так: поки проєктувати велопереїзди і подавати документацію на погодження поліції та інших установ. Якщо з цим виникнуть проблеми, замість велопереїздів будуть просто наземні переходи, де велосипедисти повинні спішитися», – каже Самойленко.

До 22 вересня кияни можуть залишити власні пропозиції щодо облаштування велоінфраструктури за посиланням.

Наземні переходи 

У опублікованому робочому проєкті наземні переходи знову є. «Компромісно ми домовилися залишити наземний перехід біля ЦУМу та облаштувати нові переходи на перетині з Прорізною, біля Будинку профспілок та з Хрещатика через бульвар Тараса Шевченка», – зазначає Самойленко.

Про що не згадали в проєкті?

«Перш за все, ці проєкти публікують – і це вже добре. Я сприймаю Хрещатик не лише як головну вулицю міста, але й країни. І вона продовжує показувати тренди в нашому транспортному плануванні. Тут проводять не реконструкцію, а капітальний ремонт, тому що так організаційно простіше. Хоча він дає дуже мало можливостей для зміни простору. Я навіть здивований, що в межах ремонту планують зменшити кількість смуг з восьми до шести.

Для мене повне розчарування – це Європейська площа. Вона залишається такою ж дивною, це величезні площі в центрі міста, де не можна ні їхати, ні стояти. Крім того, на ній залишають тільки позавуличні пішохідні переходи: якщо хочеш дістатися парку, арки чи того ж моста – тобі треба спускатися під землю. 

Нові наземні переходи, про які вдалося домовитися, – це дуже круто. Але для них не передбачили острівців безпеки. Вони потрібні для безпеки пішоходів. Адже розрахункова швидкість для Хрещатика за цим проєктом не зменшується: вночі тут можна розігнатися до понад 100 км/год. 

Хрещатик також продовжує мати надмірну пропускну здатність. Адже Бессарабська та Європейська площі залишаються в попередній конфігурації. Колись інженер Віктор Петрук в цьому контексті пропонував зробити на вулиці розподільчу смугу з озелененням – подібних рішень тут немає.

Шкода також, що у проєкті немає виділеної смуги для громадського транспорту, про яку йшлося ще в дослідженні Світового банку від 2015 року. Я думаю, це пояснюють як завжди: не так багато громадського транспорту ходить Хрещатиком. 

Але це не означає, що його не повинно тут ходити більше. Велосмуга з’явиться на Хрещатику завдяки зусиллям велоспільноти. На жаль, спільнота користувачів громадського транспорту не така активна, зараз її фактично немає. Хоча ним користується 70% киян». 

0Shares

Вам також може сподобатись: