Для чого розширювати межі столиці?

КМДА представила Генеральний план столиці на найближчі 5 років. Новий Генплан передбачає збільшення території Києва.

До Києва щодня на роботу й навчання приїжджає понад 2 млн осіб з передмість. Ці люди працюють у місті, сплачують податки, користуються соціальною і транспортною інфраструктурою. Оскільки система транспортного зв’язку Києва й передмість розвинута вкрай погано, частина приїжджає власним транспортом. Це спричиняє перевантаження доріг, виникають багатокілометрові затори.

Ніхто не контролює розширення Києва

Ще за минулим Генпланом передбачалося розширення меж Києва на 64 000 гектарів. Цього не сталося, хоча чимало громад населених пунктів під Києвом ухвалювали рішення про приєднання до столиці. Адже фактично у виробничій, транспортній, комунальній зонах столиці вже перебувають Ірпінь, Буча, Вишневе, Боярка, Білогородка, Софіївська Борщагівка, Чабани, Вишгород, Обухів.

Можна було б помітити, що Київ уже давно розширюється сам по собі, згідно з економічними закономірностями. З’явилося чимало приватних будинків і навіть багатоповерхівок далеко від столиці. Кияни вже будуються у Києво-Святошинському, Броварському, Васильківському, Бориспільському районах та у більш віддалених Макарівському, Обухівському, Вишгородському.

У Києві майже не залишилося вільних майданчиків для будівництва потужних підприємств. Старі промзони зношені. Чи годяться вони для сучасних виробництв?

Київ не має ні власної площі  для складування сміття, ні власного водозабірника. Столиця потребує рекреаційних зон і нових територій для розвитку й будівництва на околицях.

Життя в передмісті

У передмісті  набагато дешевше житло й краще з екологією, але бракує інфраструктури: дитячих садків, сучасних медичних закладів, супермаркетів. У передмісті без взаємодії з Києвом мало привабливих перспектив для розвитку. Об’єднання Києва й околиць щонайменше в радіусі 30 км у потужну агломерацію критично необхідне й виправдане, і рано чи пізно до цього дійде.

Київ зможе винести частину виробництв у радіус понад 20-30 км, а мешканці області отримають там робочі місця і не будуть щодня їздити в столицю спозаранку. Це розвантажить дороги від скупчення маршрутних авто і в самому  Києві стане просторіше та дихати стане легше.

Презентуючи новий Генплан Києва, його розробники зазначили, що під час підготовки вже враховували ймовірність створення агломерації. Крім того, буквально після Різдвяних свят у парламенті з’явився новий законопроект про агломерації, ухвалення якого мало б створити правові підстави для утворення таких об’єднань як однієї з форм співпраці територіальних громад.

0Shares

Вам також може сподобатись: